Op naar de Sunshine coast en Brisbane

22 juli 2012 - Brisbane, Australië

Hi Guys.

Hier zijn we weer met een stukje reisverslag.

We hebben jullie achter gelaten in Moura nadat we uit het Carnarvon NP waren vertrokken omdat het behoorlijk regende. Op zich een hele goede beslissing maar nu wordt ons duidelijk dat ook hier in Queensland (n.o. Australië) het kan regenen. We reden eigenlijk de regen tegemoet. Van Moura zijn we via Biloela naar Gladstone gereden. Gladstone ligt aan de South Pacific Ocean en is een aardige industriestad. Daar maar eens wat informatie ingewonnen en iets naar het zuiden gegaan. Via Miriam Vale naar Seventien Seventy en Agnes Waters. Deze mooie plaatjes aan de kust hebben nog iets van rust en zijn (nog) niet volgebouwd met te dure resorts. Agnes Waters is de meest noordelijke surfbeach aan deze kust. Helaas ook hier regen hoewel het niet koud is. We wilden nog naar het Deepwater NP maar de 4 wd drive track was veranderd in een kanaal en we hadden een amfibie voertuig nodig om daar te kunnen varen. Ook een Toyota Hilux 4 wd heeft z’n grenzen. Dus de “natuur” maar een beetje verlaten en de grote stad opgezocht, Bundaberg. Een mooi centrum, voor Australië oude gebouwen in het centrum en veel shops. Maar naast de directe zaken hebben we niet zoveel nodig, dus om te schuilen is het “mooi” maar dat is het dan ook.

Via Childers op naar Hervey Bay. We hadden onderweg gehoord dat de walvissen gesignaleerd waren en omdat het toch wat nat is leek het ons een goed idee om dan ook maar het water op te gaan om deze mooie dieren te observeren. Helaas, voor Hervey Bay waren we te vroeg, over een paar weken zijn deze mooie dieren te spotten.

Daarna via Maryborough en Gympie naar Noosa gereden waar onze vrienden Ivan en Wendy wonen. We hebben bij hen een aantal dagen doorgebracht, een hele mooie tijd. Met Wendy zijn we vanuit Mooloolaba de oceaan opgegaan om walvissen te spotten. Het was die dag gelukkig mooi zonnig en hoewel de zee nog  iets ruw was, was het een succes. De walvissen kwamen zo dichtbij dat we ze bijna aankonden raken. Ze lieten zich ook van alle kanten zien. Wat een geweldig mooie en imposante dieren zijn dat toch. Een aantal hele mooie foto’s gemaakt. Ivan kon helaas niet mee, hij moest bowlen en dat doet hij in een soort van competitie. Het bowlen is anders dan dat wij kennen, het lijkt hier wel iets op Jules des Boules. Maar dan op een grasveld met heel kort gras. Aardig om te zien hoe deze sport hier bedreven wordt. We hebben met hen onder meer de markt in Eumundi bezocht. Samen met hen zijn we naar Brisbane gegaan. Daar wat kennissen opgezocht.

Nu zijn we nog in Brisbane maar a.s. maandag of dinsdag vertrekken we naar Toowoomba. Daar zullen we de komende week zijn is de planning. De camper krijgt dan een grote beurt en wordt gereed gemaakt voor de volgende gebruikers.

Hierna zullen we nog een paar weekjes hebben maar die zijn al (bijna) vol gepland. We zullen jullie  laten weten hoe dat allemaal is gegaan in ons volgend blog.

Groetjes vanuit een mooi en (nu) zonnig Australië.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ruud en Helga:
    22 juli 2012
    Heya Gea en Jan,
    Wees daarna niet verdrietig maar bedenk wat jullie allemaal hebben mogen beleven tijdens deze droomreis. Wij zijn jaloers op jullie omdat wij dit nooit kunnen doen door de omstandigheden die jullie wel kennen. Plan het volgende avontuur!!!!!
    VGRV H & R
  2. Hans:
    22 juli 2012
    Hallo globe trotters,
    Gaaf die walvissen en jullie hele avontuur, geniet nog volop van deze komende weken want die zijn eerder voorbij dan je lief zal zijn.
    Groet en zegen, Marianne en Hans
  3. Ruud en Helga:
    Heya Jan en Gea,
    Sorry Gea maar nu vooral voor Jan, VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG, en natuurlijk jij Gea ook "van harte gefeliciteerd".
    We hopen dat jullie een fijne dag samen hebben.
    Helga en Ruud
  4. Ruud en Helga:
    Heya Jan en Gea,
    Jan van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Gea jij natuurlijk ook. We hopen dat jullie deze gebeurtenis nog vaak zullen meemaken.
    MVGR Helga en Ruud
  5. Felix Zanderink:
    Jan en geja
    Gave verhalen. Voor Jan we zijn dit keer je verjaardag niet vergeten. Gefeliciteerd namens ons allen. En voor
    Jullie beide nog een leuke tijd gewenst.
  6. Ruud en Helga:
    31 juli 2012
    Heya Jan en Gea,
    Sorry Jan maar nu vooral voor Gea, VAN HARTE GEFELICITEERD, en natuurlijk jij Jan ook "van harte gefeliciteerd".
    Ook nu weer hopen wij dat jullie een fijne dag samen hebben.
    MVGR Helga en Ruud
  7. Ria:
    1 augustus 2012
    Hallo reizigers
    Geja -> van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!! (moet toch maar zo proberen de felicitaties op de plek van bestemming te krijgen)
    Geniet maar weer van een nieuw jaar vol uitdagingen en plezierige zaken.
    Fijne reis verder gewenst!!
  8. Fam Reinders:
    14 augustus 2012
    Heel goede en gezegende reis terug! Many Blessings!