Esperance en Albany.

16 april 2012 - Albany, Australië

Tja, we zijn weer helemaal on the road, ons campertje heeft de smaak helemaal te pakken. Nadat we afscheid hadden genomen in Norseman zijn we naar Esperance gereden. Daar een overnachting en inkopen gedaan, er was een redelijk gat geslagen in onze voorraad. Hierna zijn we naar Cape Le Grand Nat. Park gereden en daar een plekje gevonden bij Lucky Bay. Als je vanuit de droge en dorre outback komt, en dat kun je zeggen van Norseman, is het overweldigend als je aan de kust van de Southern Ocean komt. Zeker deze kust, zilverwitte stranden en een azuur blauwe ocean. In Lucky Bay komen zelfs, bij uitzondering, de kangaroos op het strand. Na dit ruim 24 uur bijna ademloos te hebben gezien en ervaren zijn we verder gereden, terug naar Esperance en via de Great Ocean Drive en highway 1 richting het Westen. Je moet hier niet te snel willen, dus in het Stokes NP bij het Stokes Inlet weer overnacht. Eveneens een geweldige mooie plek. Nadat we hier de volgende morgen de zonsopgang hebben vastgelegd op meer dan 10 foto’s zijn we verder gegaan om vervolgens te “stranden” op het strand van Point Ann, in het Fitzgerald River N.P. Eveneens weer een hagelwit strand en een fantastische blauwe zee. We zijn blij dat we een jaarticket gekocht hebben voor de Nationale Parken van West Australië, met 8 parken heb je de kaart eruit en je kunt in deze parken goed ( tegen een redelijke prijs) bush campen. Op de mooiste plekjes staan bevalt ons geweldig.  En omdat het ’s avonds al op tijd echt donker is (18.30 uur) en je heel ver verwijderd bent van de lichtvervuiling is, zie je duizenden sterren aan de hemel. Dat geeft een overweldigende indruk van de schepping en we genieten hiervan, samen op een bankje, een glas wijn erbij en dan de hemel bestuderen. Zo af en toe een vallende ster, het is heel indrukwekkend, heerlijk zo “buitenaf”. In het Fitzgerald River N.P. zijn honderden verschillende vogels waarvan sommigen erg zeldzaam zijn. Eén parkietensoort zijn nog maar 200 stuks, die alleen hier leven. Het park is erg groot, dus de kans dat je veel van deze “kanaries” ziet is erg klein.

Ook in dit park de volgende morgen een hele mooie zonsopgang gezien. Hierna naar Bremer Bay. De wegen in het park zijn goed te rijden ondanks dat ze unsealed zijn. Bremer Bay heeft een mooi strand en vissen is daar erg populair. Geja heeft hier 20 dolfijnen gezien in de Ocean. Vervolgens zijn we naar Two Peoples Bay gegaan, de little Bay is heel erg mooi en op de kliffen was men aan het vissen op Salmon. Een grote vis, 70 a 80 cm.  Jan heeft nog even mogen voelen hoe het is om zo’n vis binnen te halen, een heel gevecht wat in dit geval de vis gewonnen heeft omdat de lijn brak. Maar toch uiteindelijk een vis van de vissers meegekregen en die bij de visitor centrum laten schoonmaken, het vlees gedeeld en onze portie op de BBQ klaar gemaakt. (Inderdaad Hugo, Two Peoples Bay is geweldig mooi en zeker de moeite waard om te bezoeken !!)

We zijn bijna in Albany maar dat de volgende keer.

1. Hein en Janny van Asselt:
    16 april 2012
    Wat een bijzondere dingen maken jullie mee. Zo ver weg, en dan nog op dezelfde aarde en zo verschillend van Nederland. Gelukkig is er EEN dezelfde, waar we ook zijn, en is het mogelijk Zijn grootheid te zien door wat Hij heeft gemaakt.
    Geniet van de goede dingen en van elkaar. Hartelijke groet,
    Hein en Janny
  2. Reyneveld Hans:
    16 april 2012
    Inderdaad dat wiellager is afgeschreven!!! Maar dat was toch nog snel weer gemaakt. Ja die vissen gaan nog wel eens terug naar de zee en meestal net als je denkt die gaat smaken. In vind jullie reis gaaf en geniet mee.
    Zegen en tot next time.
    Marianne en Hans
  3. Raymond:
    22 april 2012
    He Outback bikkels! Het is zo gaaf om al die mooie plekjes waar jullie heengaan mee te beleven. Het begint meteen te kriebelen...... 2 people's bay is nog niet veranderd en cape le grand np en lucky bay ook niet. Zo mooi daar en zo leuk om het 14 jaar later op jullie foto's ook weer te zien. Leuk dat de kangoeroes nog steeds op het strand komen. Ze staan daar ook echt te zonnebaden, kan ik me herinneren, zo gaaf. Ik heb daar indertijd met een Engelse medereiziger een 2-daagse wandeling gemaakt langs de kustlijnen in het park. Tevens een van de mooiste zonsopgangen in mijn leven gefotografeerd. (bij lucky bay) Op mooie zons op- en ondergangen heeft Australië toch wel een groot patent. Ik weet niet of ik het had doorgegeven, maar als het kan ook nog even naar point d'entrecasteaux rijden. Dat ligt ten zuiden van het plaatsje Windy Harbour, ten zuiden van Northcliffe met wat ik kan herinneren prachtige uitzichten over de kust naar beide kanten. En met de 4wd kunnen jullie zo het strand op. Maar er liggen eerst nog een paar leuke nationale parken op de route er naar toe, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen :-). Blijf genieten. Woensdag 25 april vertrek ik (Hugo) voor een 12 dagen naar Brazilië om een Compassion reis te begeleiden. Ik heb er veel zin in! hartelijke groeten ook van Alexandra.
  4. Fred en Jenny Prijs:
    24 april 2012
    Hallo Geja en Jan, wat een mooie reis zijn jullie aan het maken, fotos zijn ook erg mooi.
    Wat een verrasing die mooie kaart van jullie, dat je er nog aan gedacht hebt, 22 April was voor mij een onvergetelijke dag, ik heb mijn hart aan Jezus gegeven , heel bijzonder de DOOP, er waren veel mensen die het met me mee beleefden, erg fijn , De kinderen en kleinkinderen van ons waren ook aanwezig , en ik was erg blij dat mijn moeder er ook was , ze is 87 jaar en heeft het afgelopen jaar veel meegemaakt , is 5x geopereerd ,maar god geeft haar nog de kracht om verder te gaan. Het was een fijne en mooie dienst met veel emotie. nogmaals hartelijk bedankt voor jullie reactie, geniet van deze wonder mooie reis, wij wensen jullie Gods zegen in het verre Australie, tot ziens we volgen jullie, liefs Jenny en Fred.