We zijn aangekomen in The Flinders Range NP.

25 februari 2012 - Flinders Ranges, Australië

Hoi allemaal, we zijn inmiddels aangekomen in het The Finders N.P. Ons vorige blog eindigde bij de plannen om naar Broken Hill te gaan. Dit is echt een mooie plaats, nog veel historie met mooie brede straten en voor Australische begrippen oude gebouwen. Leuk om te zien en waardevol om er doorheen te wandelen. Heerlijk geluncht bij de democraten club. Daarna weer de tank vol diesel gedaan en  vervolgens verder over de Barrier Hwy naar Peterborough. In Orroroo op een mooie plek  overnacht, een eenvoudig doch net onderkomen op de locale camping. Een heerlijke douche met warm en “koud” stromend water. ’s Avonds werden wij verrast door vele honderden Corella’s (soort kakatoe) die een slaapplekje zochten voor de nacht en dat vonden zij enige honderden meters van onze slaapplek. Geweldig wat een mooi geluid en een mooi gezicht. Het weer zit ook helemaal mee, wel warm maar droog en zonnig. De  volgende morgen, en dat viel te verwachtten, werden de Corella’s op tijd wakker en die lieten dat ook duidelijk horen. Maar wat is er nu beter, een ratelende wekker of deze vogels. Wij zijn blij met het laatste. Dus op tijd wakker, nog even genoten van de faciliteiten op de camping en toen het dorpje in. Nog wat inkopen en vervolgens op weg. Via Wilmington, Quorn en Hawker naar The Flinders. O ja, in Hawker hadden we nog wat informatie verzameld en omdat het lunchtijd was bij de locale store een Sandwich Beef besteld. Allebei maar één. :)Gelukkig. Want we kregen twee boterhammetjes op elkaar met wel 13 centimeter aan beleg ertussen. De beide forse boterhammen werden met een forse saté prikker op elkaar gehouden want tussen de “hammetjes” zat: een paar forse lappen bacon, een paar forse lappen gesneden rundvlees, tomaat, kaas, rode biet, sla, gebakken ei, gebakken ananas en we denken dat het zo ongeveer wel was. Kortom, een hele hap maar wel heerlijk. (We hadden er ’s avonds ook nog heerlijk van gegeten want de eigenaar kwam nadat hij kennelijk gezien had dat ons buikje vol was met een groot stuk folie aan om het “restant” mee te kunnen nemen.)

En ja dan The Flinders. We hebben de afgelopen nacht en de komende nacht een plaats geboekt op de grote camping in Wilpena. In het park moet je op een aangewezen campingplaats staan maar buiten Wilpena  zijn er nog een aantal. Die gaan we de komende dagen verkennen en a.s. woensdag hopen we Leon en Evelien te treffen om met hen verder te trekken.

Vanmorgen hebben we een stevige wandeling gemaakt naar de top van de Mount Ohlssen Bagge. Een hele stevige klim naar zo’n ruim 900 meter hoogte. Wel met mooie uitzichten en zeker op het Wilpena Pound, een cirkelachtige rotsformatie. Vanmiddag heerlijk uitgerust onder meer in het zwembad. De temperatuur is zo’n 36 a 37 graden Celsius maar volgens de locale bevolking valt het allemaal erg mee, het kan zo maar ruim 40 graden worden.

1. Stieneke:
    26 februari 2012
    Wauw! Wat klinkt dat allemaal goed!!!! Leuk om jullie zo te blijven volgen! Veel plezier nog! "Ik ga morgen wel weer gewoon werken ☻☻☻" .... Liefs, BeSt.
  2. Arjen:
    27 februari 2012
    Dag lieve Ge en Jan
    Ik heb het laatste nieuws net gelezen en heb gezien dat jullie een goede plaats hebben gevonden met veel Corella's. Maar ik hoop dat jullie toch een goede nachtrust hebben gehad. Bij ons gaat het goed. Ook met mama. Alleen het lopen gaat wat moeizamer. Maar dat is dan zo. We hebben net bij Mirjam gegeten. Het was lekker. Ons buikje is weer rond en dan gaan we zo weer naar huis. Morgen gaat mama weer naar de Punt om te breien. Ze heeft al 50 slofsokken gebreid. Ze heeft er 15 verkocht aan de bezoekers van de Punt. De anderen zijn voor de Oekraine. Mama geeft aan dat als de vrachtwagen komt ze allemaal mee moeten.Vandaag is Jellie geweest en heeft de hele boel weer schoongemaakt. Dus we kunnen er weer even tegen.
    Jullie hebben de camper een beurt gegeven maar straks als jullie door het rode gebied rijden zal hij er wel weer heel anders uitzien. Leuk dat jullie straks de Apeldoorners gaan ontmoeten. We hopen dat jullie ook met elkaar een fijne tijd hebben. Mama zal de volgende keer een reactie geven. Ze heeft nu geen nieuws te vertellen. Daar kan ze dan nog even over nadenken.
    Heel veel liefs van mama en mij
  3. Renze en Angeliek:
    28 februari 2012
    HOI,HOI JONGELUI!!
    WAT HEERLIJK OM TE ZIEN DAT JULLIE LEKKER GENIETEN.
    EN TERECHT WANT DE FOTO,S LIEGEN ER NIET OM.
    GA LEKKER ZO DOOR EN GAAN WIJ RUSTIG GENIETEN VAN JULLIE DAGELIJKSE ONTDEKKINGEN.

GENIET ZE!!!!!!!!!

GROETEN,
    RENZE EN ANGELIEK
  4. Ingrid Weseman:
    28 februari 2012
    Hoi Geja en Jan,
    Allereerst nog bedankt voor jullie felicitaties i.v.m. mijn verjaardag! Jullie hebben wat gemist (ha,ha).
    Leuk om te zien hoe jullie genieten. De elfstedenkoorts is hier al weer een tijd achter de rug en morgen belooft het weer wat warmer te worden, 13 graden!! Nog even en dan zitten we hier ook over de 30.
    Vandaag hebben Hans, Marianne en ik weer gesorteerd. De rest was verhinderd. De slofsokken van je moeder zien we binnenkort wel tegemoet komen! Wat heeft ze gebreid zeg!
    Verder loopt het hier op rolletjes, maar dat zullen jullie wel verwacht hebben, aangezien we natuurlijk de beste sorteerploeg zijn.
    Enfin, genieten jullie maar weer lekker van jullie reis.
    Hartelijke groetjes, ook van Frans, Thirsa en Joab.
    Ingrid