De eerste dagen in Brisbane

7 februari 2012 - Brisbane, Australië

Het is nu woensdagmorgen en we beginnen ons een beetje aan te passen aan het tijdsverschil en de temperatuur. Het eerste is een verschil van + 9 uur en het tweede is dat het overdag ruim 30 graden C is en volop zon. Heerlijk maar wel even schakelen. ( We begrijpen overigens dat Nederland langzaam in de ban komt van een mogelijke 11 stedentocht, ook heel erg mooi :):)

Wat hebben we tot nu toe gedaan. Maandagmorgen eerst de verzekering van ons huisje voor elkaar gemaakt en daarna zijn we naar Apollo Campers gereden. Daar aangekomen stond onze woning voor de komende  zes maanden in de werkplaats, op de brug, op ons te wachtten.  De overdracht verliep heerlijk  Australisch, je neemt gewoon alle tijd. Maar er zijn wel twee nieuwe banden achter en een nieuwe achterbumper gemonteerd. Na de nodige zakelijke en administratieve zaken was het dan eindelijk zover, we konden bezit nemen van de camper. Stuur rechts en de versnelling pook links maar toch voelt het goed. Wel zit er nog genoeg werk aan de camper, het lijkt erop dat de laatste gebruiker er alle denkbare stunten mee heeft uitgehaald en vergeten is (een aantal)  zaken schoon te maken. Verder zullen er de nodige zaken aangeschaft moeten worden. Maar toch zaten er wat kookspullen  in de camper waaronder een mobiel gaskook stellentje (extra) en een nieuwe waterketel.

Daarna terug naar ons logeeradres en daar eerst maar eens een flinke duik genomen in het zwembad. Je moet tijdig afkoelen hier. En dan de dag afsluiten met een echte Australian BBQ.

Gisteren hebben we  de nodige input gegegeven aan de Australische economie door eerst de nodige inkopen te doen. We hebben nu de borden, bekers en al het overige keukengerei slaqapzakken, kussens, lakens en de nodige schoonmaakspullen. We konden aan de slag . Inmiddels is de bovenste helft van de camper (binnen) redelijk schoon.  Gezien de temperatuur ook maar wat prioriteit gegeven aan de afkoeling door weer het mooie zwembad te gaan benutten. Per slot van rekening is het ook vakantie :):) En........... aan het begin van de avond zowaar een regenbui, ook wel heerlijk deze natuurlijke afkoeling.

We zouden graag via Skype met een aantal leden van het " thuisfront"  contact op willen nemen maar het lukt niet om met onze laptop op internet te komen van Paul en Tanya. Ook op hun eigen PC lukt het niet omdat daarop geen microfoon en webcam aanwezig is.  Mogelijk dat we kunnen Skypen als we het a.s. weekeinde bij Ivan en Wendy zijn.  En ja, dan was er maar weer zomaar een dag voorbij maar wel een hele mooie dag.

Vandaag gaan we verder met het schoonmaken en inrichtten van de camper. Het beloofd weer een mooie dag te worden.

1. Ruud en Helga:
    Heya Jan en Gea,
    Wij hopen van ganse harte dat alles naar wens voor jullie verloopt. De 11-stedentocht moet gewoon doorgaan maar het weer dreigt het weekend om te slaan in dooi! Als het doorgaat schaats ik mee want ik heb een uitnodiging gekregen (dispensatie heet dat)...you no?
    Groetjes
  2. Dorien:
    Hoi Geja en Jan,

Wat heerlijk om te lezen dat de grote reis nu eindelijk begonnen is. Wat een mooi gevoel moet dat geven.
    En wat ben ik jaloers om te lezen dat je daar met 30 graden zit, terwijl hier de gevoels temperatuur ongeveer -10 is.
    Heerlijk genieten zou ik zeggen, en wees voorzichtig.

Groetjes Dorien
  3. Alexandra:
    Hoi Jan en Geja,

Wat leuk om te lezen. Wat fijn dat alles goed is en dat het jullie goed vergaat in het zwembad ;-)
    Ik wilde er wel zo induiken. Hier gaat alles goed. Dikke knuffel van ons!
  4. J en f brinkhof:
    8 februari 2012
    veel plezier. geniet zoveel mogelijk groeten uit ugchelen. Free en Jan. ook de groeten van je schoon/ouders in Orden [Apeldoorn]
  5. Ruud en Helga:
    Heya Jan en Gea,
    Denk ook aan een ding ......VEILIGHEID voor jullie!!!
  6. Reyneveld Hans:
    9 februari 2012
    Zo dat is lekker lijkt me als het zwoegen/poetsen aan de camper kan afwisselen met een duik in het zwembad, goed te lezen dat alles goed is. Groeten en reis en geniet veilig.
    Zegen en tot wederhoren.
    Marianne en Hans
  7. Klaaa:
    He broer en schone zus,
    Zo te lezen beginnen jullie goed aan de big travel.
    Volgens mij hebben jullie tijd genoeg om over de jet-leg heen te komen, neem er alle tijd voor.
    Kunnen jullie nog last krijgen op jullie route van de overstromingen of valt dat mee?
    Hier is het nog steeds koud maar helaas de elfstedentocht gaat voorlopig nog niet door. Zondag gaat het dooien, en het ijs is nog niet dik genoeg.
    Het hele land is in diepe rouw.
    Vandaag met pa en ma naar staphorst geweest, daarna het bed op hoogte gemaakt. Ik ga er vanuit dat ze vannacht slapen als een roos, nou ja één dan.
    Blijf genieten en rij veilig, groeten, José en Klaas
  8. Durk en Nynke:
    10 februari 2012
    Heel veel succes met de verdere voorbereiding voor jullie fantastische reis.Jullie ervaringen zullen ons zeker van pas komen, wanneer wij in augustus aan ons avontuur beginnen.
    Geniet met volle teugen, verwezenlijk je droom met een 4WD door Australië.
    We bl;ijven jullie op de voet volgen en horen hopelijk de mooie,spannende verhalen bij ons weerzien in aug. in Brisbane.
    Ook wij wensen jullie een voorspoedige reis en een behouden terugkomst.
    Liefs van
    Durk en Nynke
  9. Stieneke:
    10 februari 2012
    ha lieve beiden!
    Leuk om jullie bericht te lezen! Het klinkt allemaal goed .. al zat er dus ook een ouderwetse grote schoonmaak aan vast .. Hier blijft het koud, heb wel geschaatst afgelopen woensdag en ik kan het nog!! Leuk he? Verder hopen wij hier snel op een warme zomer. Voor jullie een goede start daar, pas goed op jezelf!! Liefs BeSt
  10. JoY:
    11 februari 2012
    ben helemaal niet jaloers hoor..........ahum

xxxxxxxxx
  11. Roelof en Lenie:
    14 februari 2012
    Hallo Jan en Gea,
    Met veel belangstelling lezen we jullie reisverslag.
    Wat een onderneming en nog wel voor een half jaar..
    Met het in orde maken van de camper en ook de grote schoonmaak daarvan, is het dan echt begonnen!
    Onderneem veel en doe verslag, leuk.
    Tot de volgende keer, Roelof en Lenie.
  12. Fam Reinders:
    17 februari 2012