Noosaville en Toowoomba

14 februari 2012 - Toowoomba, Australië

Om te beginnen willen we jullie bedanken voor alle mooie, hartverwarmende en bovenal  lieve reacties die we hebben gekregen op onze reislog. We vinden het geweldig dat zoveel mensen reageren en ons willen volgen terwijl het “echte” reizen nog moet beginnen.

Het is inmiddels al weer dinsdagavond. We zijn gisteren in Toowoomba aangekomen. Het weekeinde waren we bij onze vrienden Ivan en Wendy in Noosaville. Een stel geweldig warme en hartelijke mensen die erg blij waren elkaar weer te ontmoeten. We hebben hen in 1999 ontmoet in de West Mac Donalds Range, ruim honderd kilometer te westen van Alice Springs en sindsdien onderhouden we contact. In 2010 zijn zij bij ons in Apeldoorn geweest. Zaterdag de barbie in het park aan de Noosa River onveilig gemaakt. Geweldig om tussen de honderden “schreeuwende” Parrots en Corella’s te zitten bij zonsondergang.

Zondagmorgen zijn  we naar de COC church geweest in Noosa. Daar had men een speciale dienst, met een Amerikaanse spreker, Sam Childers. Hij is bekend onder de bijnaam, The Machine Gun Preacher. Er is een film gemaakt, The Machine Gun Preacher Movie, van zijn verleden en van zijn werk wat hij nu doet in Zuid Soedan. Een indrukwekkend verhaal maar echt Amerikaans wat stijl betreft.

“s Middags heerlijk bij Ivan en Wendy wat bijgekletst, ‘s avonds kwamen er een paar vrienden op bezoek. Zij hadden veel gereisd en waren benieuwd naar onze plannen. Een aantal aardige tips van hen ontvangen die we zeker zullen gaan gebruiken.

Maandag morgen na het ontbijt vertrokken naar Toowoomba, een mooie route binnendoor, via Beerwah, Kilroy en Esk. Een paar mooie plaatjes gemaakt onderweg onder meer bij de Somerset Dam.

Gistermiddag gelijk de Bullbar (laten) monteren op de auto. Buiten dat het noodzakelijk is staat het ook wel stoer JJ

Vandaag dus echt aan het werk, de auto staat nu gedeeltelijk gedemonteerd. Maar aan het eind van de week verwachtten we dat alles weer op de juiste plek zit met hier en daar een paar aanpassingen.

O ja, hier geen tranen over een helaas niet doorgegane 11 steden tocht, als we proberen uit te leggen wat dat is en hoeveel vorst daarvoor nodig is zien we het medelijden van de mensen hier op hun gezichten. Dat het in Nederland zo koud kan zijn, onvoorstelbaar.

1. Ruud en Helga:
    Heya Jan en Gea,
    Wat fijn voor jullie dat alles naar wens verloopt. We hopen julie gauw is een keer via Skype te kunnen zien en spreken.
    Groetjes
  2. Hein en Janny van Asselt:
    14 februari 2012
    Doe de groeten aan de bekenden in Toowomba.
    Geniet van het mooie verre Down Under.
    Hartelijke groetm,

Hein en Janny
  3. Léon en Evelien:
    Beste mensen,
    Zo te lezen verloopt het leven daarginds naar wens. Hebben jullie al een proefrit gemaakt met jullie huis op wielen? Is de bullbar stevig bevestigd?
    Hier loopt de spanning al wat op: Léon moet nog 5 dagen ploeteren en ik nog maar 2! Afgelopen weekend zijn we begonnen de spullen bij elkaar te zoeken, maar er moet toch nog veel gebeuren. En natuurlijk vragen de kleinkinderen en moeder ook de nodige aandacht! Maar... uiteindelijk zullen we volgende week woensdag naar Schiphol reizen!
    Hebben jullie last van de overvloedige regen? Er schijnen wegen afgesloten te zijn, maar dat is tegen de tijd dat wij er zijn waarschijnlijk wel verdampt en schijnt het zonnetje.
    Hier is de dooi ingetreden en is de pijn van het niet doorgaan van de Elfstedentocht vergeten. Wel hebben we natuurlijk ijzel gehad.
    Maar om nu in de tuin te bbq-en met een koud biertje, nee daar is het echt te koud voor.
    Geniet ervan en tot het volgende nieuws van jullie.
    Groetjes,

Léon en Evelien
  4. Durk en Nynke:
    hallo Jan en Geja,
    Wij missen het prachtige winterweer als oud-friezen wel een beetje. We hebben tot de laatste mogelijkheid geschaatst, heerlijk.Het is moeilijk voor te stellen dat jullie onder een warm zonnetje de b.b.c. aan gooien en aan de andere kant van de aarde genieten.
    We zijn uiteraard zeer benieuwd naar de vorderingen betreffende de in- en opbouw van de camper.We zien met spanning de volgende fotoserie tegemoet.Hebben jullie nog nagedacht over een naam , laat het ons weten.Test de Toyota en spaar hem niet op de ongetwijfeld prachtige routes die jullie tegemoet gaan. Wij rijden in gedachten met jullie mee.
    Lieve groetjes van

Durk en Nynke
  5. Arjen:
    Lieve Jan en Geja
    We zijn nu bij Mirjam en hebben lekker gegeten. We hebben meteen de berichtjes over jullie gelezen. Fijn dat alles goed is! Jullie zijn misschien nog heel wat dingen van plan maar dat lezen we dan wel weer.
    Heel veel kusjes van mama en van mij.

Liefs papa
  6. Arjen:
    Hey lieve schatten

Fijn om wat over jullie te lezen, en zo te lezen gaat het jullie goed. Zon, avontuur en elkaar... wat wil je nog meer. Je zal Mirjam wel gemist hebben he Geja bij de grote schoonmaak. Gelukkig is de camper ook weer niet al te groot. Ach en buiten de camper... dan vertrek je gewoon weer.
    En laat de kangaroes nu maar komen he???

We hebben lekker in onze achtertuin kunnen schaatsen. Jammer dat het al weer voorbij is...
    Groetjes en liefs van ons allemaal!XXXXXX
  7. Alexandra:
    16 februari 2012
    Hoi Jan en Geja,

Leuk om weer te lezen! Dat lijkt me gaaf, die zonsondergang met al die geluiden! Genieten! Dat weertje lijkt me ook wel wat!
    Nou, groetjes weer van ons, hier alles goed, baby schopt inmiddels en daar geniet ik heerlijk van!
    liefs,

Alexandra
  8. Erna:
    16 februari 2012
    Hy, Jan en Gea,
    Leuk van jullie belevenissen te horen en natuurlijk nieuwsgierig wat er allemaal gaat komen. Helaas heb ik Mek laten inslapen maandagavond, ze werd zaterdag ziek, de dárts is meerdere keren geweest om haar proberen te redden.
    Mek heeft hard meegevochten, maar werd te zwaar, Hanneke , Janneke en ik zijn helemaal van slag... 16 jaar is ze geworden. Tot de volgende keer, fijne vakantie, hart. gr. Jan Erna
  9. Fam Reinders:
    17 februari 2012
    Ja Roel en de jongens wel op het Veluwemeer geschaatst en er waren vele tochten, zoals ook de Hollands-Venetiëtocht.
    Record hier -20 oC. Wel mooi om weer eens mee te maken... Nu dik in de plus...

Inge & Roel