Toowoomba 2 en klaar voor vertrek

18 februari 2012 - Toowoomba, Australië

Mensen wat is dat werken. Deze week gewerkt aan de camper en dat is toch, in februari, best zweten. De gewenste aanpassingen zijn klaar en ook zijn er een behoorlijk aantal technische dingen geregeld. Buiten een uitgebreide (200.00. km)  beurt zijn er ook een aantal andere zaken vernieuwd dan wel aangepast. Zoals een  schade aan de radiateur, dus die ook vervangen. De koppeling was eigenlijk ook aan z’n eind, dus ook maar een nieuwe erin. Maar goed, wij en straks Durk en Nynke,  kunnen er tegen aan. Daarnaast hebben we de camper grondig schoongemaakt en dat is voor ons duidelijk te zien. Eigenlijk jammer dat we straks de rode grond weer op gaan zoeken want dan kan hij weer smerig worden. JJJ

De bedoeling is dat we snel gaan rijden om richting The Flinders Nat. Park te gaan. Hoewel er heel veel wateroverlast is geweest is de situatie op de route die we gaan rijden verbetert zodat we daar weinig last van zullen hebben. Inmiddels is ook de weerssituatie verbeterd.

We hebben hier in Toowoomba, dat voor Australische begrippen erg hoog ligt (ruim 800 meter)  op de top van een oude vulkaan, heerlijk temperaturen. Overdag zo rond de 25 a 30 graden en ’s nachts een redelijke temperatuur om te slapen met zo af en toe een heerlijk koel windje. Kortom geweldig.

We gaan zo met Thijs uit eten in de hockey club waar hij lid van is. Niet dat Thijs iets heeft met de sport maar wel met het uitstekende restaurant dat erbij hoort. Het is hier heel gewoon om lid te worden van een club en dan heerlijk uit eten te gaan tegen een redelijke prijs. Een goede manier voor de club om de kas te spekken. Nou ja, het was de bedoeling want we hadden deze week al daar gegeten en de T-bone steak was voortreffelijk. Maar toen we daar, omstreeks 19.00 uur, arriveerden was het zo druk dat het minimaal een uur zou duren voordat we de maaltijd geserveerd zouden krijgen. Dus gekozen voor een heerlijke afhaal pizza, “thuis” opgegeten omdat we nog een aantal dingen wilden doen, zoals de weblog even bijwerken.

1. Reyneveld Hans:
    18 februari 2012
    lieve vrienden. leuk weer wat te horen van jullie avonturen.Dus jullie hadden nog wel het een en ander te doen aan de camper.Dus nu is de echte reis begonnen.En oh wat een heerlijke temperatuur hebben jullie daar.Nu hier is alle sneeuw en ijs alweer verdwenen,en heeft de elfstedentocht niet plaatsgevonden helaas voor de schaats freaks.Nog een laatste nieuwtje,Prins Friso,de tweede zoon van onze koningin heeft een ernstig ski ongeluk gehad gisteren,en ligt met een schedelfractuur in Oostenrijk in het ziekenhuis,zijn situatie is stabiel maar hij is niet buiten levensgevaar.Dan is Ingrid jarig vandaag,dus ga ik haar zo even bellen.Anders waren Hans en ik er even heen gegaan,maar we verwachten onze zoon die vandaag komt,en een nachtje hier slaapt.Afgelopen dinsdag hebben we weer gesorteerd,het was gezellig zo met elkaar,maar we misten jullie aanwezigheid wel hoor?Alles is weer weggewerkt zover.Dan wensen wij jullie een gezegende reis toe,en Gods zegen voor jullie.Liefs van ons Hans en Marianne.
  2. Felix:
    18 februari 2012
    Hei medestrijder.
    Leuk om al je berichten te lezen echter van ons hoeft het niet zo in detail als 25 a 30 graden, t-bonesteak enz. Je begrijpt wel waarom. Mooi dat jullie het zo geweldig naar jullie zin hebben. Een goede reis en wij lezen je reisverslag.
  3. Durk en Nynke:
    19 februari 2012
    Lieve mensen,
    Sjonge, sjonge, wat een stoere snuit heeft de camper gekregen. Nu niet overmoedig worden hoor met zo'n mooi onderkomen.
    Het grote genieten kan nu beginnen,een half jaar is voorbij voor je het weet.Maar alles wat jullie dit half jaar ervaren kan niemand je afpakken.
    Een heel goede reis,
    Groetjes,
    Durk en Nynke
  4. Lucinda:
    19 februari 2012
    Hoi pa en Geja
    Wat heerlijk om weer effe wat van jullie te horen
    De camper ziet er zo veel beter uit .
    Hier gaat alles zijn gangetje Sven heeft zijn rapoort gehad wat echt heel goed hij had maar 2 onvoldoende en de rest ruim voldoende , dus ik ben weer tros op hem .
    Jullie heel veel plezier en tot Augustus
    Groetjes en veel liefs Jako , luus en sven
  5. Ruud en Helga:
    20 februari 2012
    Helau Jan en Gea,
    Ja, de carnevalsstemming zit er hier in Venlo al weer goed in. Wij hopen dat er voor jullie "Loon naar Werk" komt. We wensen jullie veel geluk, gezondheid en plezier tijdens jullie (kleine) wereldreis.
    Groetjes
  6. Bert Dunnink:
    21 februari 2012
    Hi Aussies:
    Je verhalen gelezen en ons jaloers gemaakt.In ieder geval hoefden wij in Nieuw Zealand niet eerst de camper te repareren en schoon te maken.Je hebt nog te veel "dutch blood",als je begrijpt wat ik bedoel
    Blij dat jullie goed aangekomen zijn en dat alles nu op zijn plaats is.Hier is gelukkig alles prima,met bijna geen winter.We konden bijna koffie buiten hebben (in de zon)Weinig sneeuw en om het vriespunt.
    Rest ons nog jullie een bijzondere reis en the Lords Blessings toe te wensen.We zien uit naar nieuwe berichten.

greetings from the Canadians.
  7. Jan Ria Jansen.:
    22 februari 2012
    Beste Jan en Gea.

Fijn te lezen dat lles voorspoedig loopt. Was nog wel wat" Werk aan de Winkel". Fijn datde camper er weer tegenaan kan. Nog veel plezier en geniet van de dingen, die op jullie pad komen.
    Groeten