Voorbereidingen 2

15 januari 2012 - Apeldoorn, Nederland

We komen steeds dichterbij onze vertrekdatum. Hoewel we voor ons gevoel op schema liggen komt er toch iets van een gezonde spanning wat de agenda betreft. Een aantal mensen wil nog even aankomen en een ander vraagt of je nog even aankomt voor een bakkie.

Geweldig leuk en hart verwarmend maar wel even plannen.

O ja, ons huis is bezet gedurende de tijd dat we weg zijn. Een leuk stel met een baby gaat genieten van ons huisje. Goed te weten dat het huis gebruikt wordt.

Dit houdt wel  in dat onze privé zaken en  kleding ruimte moeten maken voor hen. Geen enkel probleem maar wel even organiseren. Inmiddels hebben wij de meeste zaken opgeruimd dan wel ingepakt en opgeborgen, dus wat dat betreft ook weer geregeld.

En dan de camper. Laten we beginnen onze excuses te maken, we hebben "per ongeluk" de verkeerde foto naar een aantal mensen verstuurd. :):):)

Maar ja, we hebben een camper gekocht. Nog wat kleine zaken regelen per mail met het bedrijf maar het is de camper geworden die wij op het oog hadden. Het is een Toyota, type Hilux, 4x4, bouwjaar 2008 met een 3.0 liter diesel motor.  Als iedereen zijn afspraken nakomt dan staat de camper 6 februari helemaal klaar voor ons bij het bedrijf in Brisbane. Wel zal er dan nog wat geregeld moeten worden qua inrichting en persoonlijke dingen maar dat komt allemaal goed.

De camper is gekocht samen met Durk en Nynke. Zij zijn inmiddels goede kennissen van ons. Wij kwamen hen het afgelopen najaar tegen op de Wereldcontact reismarkt en toen bleek dat wij ongeveer dezelfde plannen hebben. Er kwam een kennismaking gesprek en er was een klik. Het gevolg is dat we nu samen de camper aanschaffen. Als wij in augustus a.s. onze verblijf in Australië beëindigen dan gaan Durk en Nynke er mee verder trekken, voor zover als nu het plan is ook voor een termijn van 4 tot 6 maanden of zo.

O ja, de eerste planning staat ook redelijk vast. Als we geland zijn in Brisbane gaan we maandag de 6 februari dus de camper ophalen en verder klaar maken voor onze reis. Dan willen we  richting The Flinders Rangers, een nationaal park ten noorden van Adelaide. Daar zijn we voor eind februari want daar treffen we Léon en Evelien. Een geweldig stel mensen met een passie voor Australië en zij hebben dit jaar hun jubileum reis, namelijk hun 10e Australië reis.  Zij hebben een geweldige reiservaring ook met een  4 Wheel drive. Om een beetje indruk te krijgen van hun reiservaring, zie de site.    http://www.travelhome.nl/reisverslag/perth-cairns/australie

Met hen trekken wij een week door The Flinders. Zij gaan daarna verder richting het westen en dan naar het noorden, naar Alice Springs. Vervolgens door de outback naar Brisbane.

Wij gaan, als wij afscheid van Leon en Evelien genomen hebben, richting Sydney.

Kortom, allemaal geweldige ontwikkelingen, we gaan door met de voorbereidingen. Er moet nog wel het één en ander gebeuren maar het zijn geweldige voorbereidingen. Soms toch nog even het gevoel dat we dromen.

1. Simon:
    16 januari 2012
    Hoi Jan en Gea, ik ga jullie echt volgen. Veel reisplezier.

Groet, Simon
  2. Stieneke:
    22 januari 2012
    En ook wij zijn natuurlijk van de partij!
    En dat droomgevoel? Daar snap ik nou helemaal niks van!!! Liefs, Stieneke
  3. Joke orse:
    25 januari 2012
    Hoi Geja en Jan,

Wij willen jullie heel veel plezier wensen wat een uitdaging gaan julie aan. We blijven jullie volgen.
    Groeten Martin en Joke
  4. De overbuurtjes:
    29 januari 2012
    Hey Buurtjes

Nog even en dan gaan jullie al weg en dan kan Nico even niet meer zwaaien naar jullie.
    maar het lijkt ons ook wel erg spannend en natuurlijk houden we jullie in ook in de gaten.
    Als jullie huis oppassers nog speelgoed nodig hebben of andere dingen voor de kleine (zoals buggy,kleding of iets anders) zijn ze altijd welcome

Maar waarschijnlijk zien we elkaar nog wel en anders heel veel plezier
  5. Dorien:
    2 februari 2012
    Hey wereldverkenners.

Heel erg veel plezier daar in het verre kangaroe-land. Ben stiekem erg jaloers....zoals waarschijnlijk vele onder ons die achter blijven in ons koude kikkerlandje.
    Maar het is jullie van harte gegunt.

groetjes Dorien.
    ( geja.....je-weet-wel- die ene van Zorggarant)
  6. Fam Reinders:
    17 februari 2012
    We volgen jullie en de Heere heeft Zijn oog ook op jullie!

Inge & Roel